Сочинение My pet на английском с переводом. Устные темы (топики) Тема pets по английскому языку

Лаврик Валерий. Школа №4, Ванино, Хабаровский край, Россия
Сочинение на английском языке с переводом. Номинация Я в этом мире.

My home pet

My name is Valera. I am 10. I live in Vanino, Russia. I don`t like writing compositions very much, but I enjoy different contents and I`d like to tell you about my pet with pleasure.

My pet is a cat named Tomsik. He is not very big, he`s only 3 years old. He is grey and black, his eyes are blue, his ears and tail are black. My cat is fluffy, so it`s very pleasant to caress him.

Tomsik is a funny and merry cat. He likes to play with his toys. Tomsic has his own cottage where he hides his favourite mouse-toy.

My cat doesn`t like to be alone. He misses me and my parents. When I come back from school he runs up and wags with his tail, probably he wants to say "I am happy to see you!"

Tomsik is a very clever cat. When he wants to eat he goes to the kitchen, puts his front paws on the refrigerator and says "mew". I feed him with his favourite dish "kit-e-kat".

Sometimes, when my parents are out, Tomsik and I like playing pranks. Our favourite game is bustle. My cat runs very fast and I can`t catch him. When I do my homework, Tomsik gets into my schoolbag and controls me. I think he wants to help me.

My parents and I love our cat very much because he is friendly and loyal.

Меня зовут Валера. Мне 10 лет. Я живу в Ванино в России. Я не очень люблю писать сочинения, но мне нравятся разные конкурсы, и я с удовольствием расскажу о своём домашнем питомце.

Мой домашний питомец - кот по имени Томсик. Он не очень большой, ему всего 3 года. Он серый с черным, его глаза голубые, уши и хвост черные. Мой кот пушистый, поэтому его очень приятно гладить.

Томсик забавный и веселый кот. Он любит играть со своими игрушками. У Томсика есть свой домик, где он прячет свою любимую игрушечную мышку.

Мой кот не любит быть один. Он скучает без меня и моих родителей. Когда я возвращаюсь из школы домой, он подбегает и виляет хвостом, наверное, хочет сказать, что рад меня видеть.

Томсик очень умный кот. Когда он хочет кушать, он идет на кухню, ставит передние лапы на холодильник и мяукает. Я кормлю его любимым блюдом.

Иногда, когда родителей нет дома, Томсик и я любим пошалить. Наша любимая игра - бегодня. Мой кот очень быстро бегает, и я не могу его поймать. Когда я делаю уроки, Томсик залазит в мой портфель и наблюдает за мной. Я думаю, он хочет мне помочь.

Мои родители и я очень любим нашего кота, потому что он дружелюбный и преданный.

Keeping a pet

Remember to say:

  • why people keep pets;

Keeping a pet

You’re going to give a talk about the problem of keeping a pet.

Remember to say:

  • what are the most popular pets;
  • why people keep pets;
  • if it’s difficult to keep a pet and why

I’m going to give a talk about the problem of keeping a pet.

A lot of people in Russia have pets at home. The most popular pets are cats, dogs, fish, parrots, rabbits and hamsters. But some people keep spiders, mice, crocodiles and snakes as pets.

Pets are especially good for lonely people and children. They bring you joy. Animals are our best friends. Some pets, for example cats and fish, help you to relax. Dogs can be useful for hunting, guarding a person or a house, they can even be a part of transport in the North. Exotic kinds of animals help people themselves.

We are responsible for those whom we have tamed (приручили). Keeping a pet is not easy, because it becomes a member of your family and you must care about it. When you take a pet you must learn about its illnesses, feed and wash it, take it for a walk and play with it.

In conclusion I should say that animal are our best friends and they make us better.

That’s all I wanted to tell.

Keeping a pet

You’re going to give a talk about the problem of keeping a pet.

Remember to say:

  • what are the most popular pets;
  • why people keep pets;
  • if it’s difficult to keep a pet and why

I’m going to give a talk about the problem of keeping a pet.

A lot of people in Russia have pets at home. The most popular pets are cats, dogs, fish, parrots, rabbits and hamsters. But some people keep spiders, mice, crocodiles and snakes as pets.

Pets are especially good for lonely people and children. They bring you joy. Animals are our best friends. Some pets, for example cats and fish, help you to relax. Dogs can be useful for hunting, guarding a person or a house, they can even be a part of transport in the North. Exotic kinds of animals help people themselves.

We are responsible for those whom we have tamed (приручили). Keeping a pet is not easy, because it becomes a member of your family and you must care about it. When you take a pet you must learn about its illnesses, feed and wash it, take it for a walk and play with it.

In conclusion I should say that animal are our best friends and they make us better.

That’s all I wanted to tell.

Методическая разработка урока по теме: « My pet »

(УМК Spotlight , 5 класс)

Работу выполнила:

Учитель английского языка

Яницкая Надежда Викторовна

МБОУ СОШ № 13

г.Братск, Иркутская область

Технологическая карта

Предмет: английский язык

Модуль 5 «World animals»

Тема урока: «Мой питомец»

Цель урока : - написать о любимом питомце друга, используя время Present Simple

Задачи урока:

Изучить новую лексику по теме «Питомцы и животные фермы»;

Отработать навык узнавания изученного грамматического материала при работе с текстом

Тип урока: Урок актуализации знаний и умений

Необходимое оборудование: ноутбук, проектор, УМК, задания по аудированию, мультимедийная презентация в Power Point

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Организационный момент. Проверка домашнего задания

T: Good morning, dear boys and girls! Glad to see you. How are you?

Let’s check your homework.

Проверяет выборочно домашнее задание.

Good morning! Fine, thanks

Мотивация к учебной деятельности. Определение темы урока.

I have got a surprise for you, it is a crossword. If you solve it, you’ll see the topic of our lesson. Good luck!

(Приложение 1)

Time is over! Have you got right answers? Let’s check!

Yes, you are right! The topic of our lesson is “my pet”

Отгадывают кроссворд (my pet)

Постановка целей урока

How do you think what is the main goal of our lesson? The goals are: -read and understand about pets, -talk about pets, write about pets.

The main goal of our lesson is to tell about our pets.

Введение новой

What pets and farm animals do you know?

Open your book on page 70.

Ключи в презентации (Приложение 2)

Отвечают на вопросы

Слушают, разделяют животных на 2 колонки, затем проверяют себя самостоятельно используя ключи на доске

Имитация Отработка произношения

Идентификация (На слух)

Дифференциация (На слух)

Т: с детьми читает новые слова, одновременно показывая животных на карточках dog, cat, goldfish, rabbit, goose, hen, goat, cow, duck, guinea pig, sheep, tortoise

T: показывает карточки с животными и задаёт вопросы: Is it a dog or a cat? Is it a goat or a sheep? Is it a cow or a goose?

Open your Workbooks, Ex.3, p 43. Listen and match the people to their pets. (Слайд 5, звуковое сопровождение). Ключи в Приложении 2

Повторяют за учителем

Отвечают на вопросы учителя. Is is a dog. It is a …

Учащиеся слушают и выполняют задание в своих рабочих тетрадях к учебнику. Самопроверка по ключам (Слайд 6).

Первичное восприятие и усвоение нового лексического материала

Open the books, Ex.2, p 70. Read the text and complete the table

Look at the board and check yourself (Приложение 3)

Читают текст, заполняют пропуски в таблице, затем проверяют друг друга по ключам

Отработать навык узнавания изученного ранее изученного грамматического материала

Читают текст, подчеркивают формы глаголов в Present Simple, объясняют их значение, отвечают на вопросы.

Актуализация нового лексического материала (в диалоге-расспросе)

(в письме)

Now talk to your partner about your pet.

Use the prompt on the board (Приложение 4)

Use the prompt on the board and write about your friend’s pet. (Приложение 5)

Работают в парах

Работают самостоятельно в тетради. Зачитывают о питомце своего друга

Подведение итогов.

Рефлексия

Т: Today we have spoken about pets. You did a lot of work today and you did it very well. Our lesson is going to be over. Take your self-assessment cards and complete them. (Приложение 6)

Т: собирает карточки

Оценивают себя на карточках и сдают их учителю вместе с работой в тетради.

Домашнее задание

T: Your home task is to write a massage to the forum about your pet, don"t forget to draw or to find a picture of the animal.

SB, упр. 5, с. 70; WB, с. 43.

Объясняет домашнее задание.

Записывают домашнее задание

There are a lot of people who like animals.

And many of them keep some animals at home. Such animals are called pets. They are cats, dogs, hamsters, white mice and so on. They know their masters and love them. And all the pets need their master’s care and love. Dogs can be good friends to lonely people, cats can cure some illnesses and bad mood.

I love cats very much. I have one at home. My cat’s name is Alice. She is four years old, but she is rather small. Alice has very beautiful eyes and when it is dark in the room they shine. She likes to play and to sleep, but most of all she likes to eat. Some cats walk outdoors. My cat hates it. She thinks that a domestic cat should stay at home. But in general it is a cat that walks by herself.

Домашние любимцы

Есть много людей, которые любят животных.

И многие из них держат животных в домашних условиях. Такие животные называются домашними животными. Это кошки, собаки, хомячки, белые мыши и так далее. Они знают своих хозяев и любят их. Все животные нуждаются в заботе хозяина и любви. Собаки могут быть хорошими друзьями для одиноких людей, кошки могут лечить ряд заболеваний и плохое настроение.

Я очень люблю кошек. У меня есть одна дома. Её зовут Алиса. Ей четыре года, но она маленькая. У Алисы очень красивые глаза, и когда темно в комнате, они блестят. Она любит играть и спать, но больше всего она любит поесть. Некоторые кошки гуляют на улице. Моя кошка ненавидит это. Она считает, что домашняя кошка должна сидеть дома. Но в целом это кошка, которая гуляет сама по себе.

Тип урока:

Повторение и закрепление изученного материала.

Цель урока.

  1. Формирование фонетических и грамматических и лексических навыков по теме Домашние животные.
  2. Развитие умений монологической и диалогической речи по теме “My pet”.

Задачи урока.

Практические

  • Автоматизировать употребление ЛЕ по теме “My pet”.
  • Повторить глагол to have.

Образовательные

  • Совершенствовать навыки аудирования диалогической и монологической речи, чтения и письма.
  • Развивать мышление и воображение.
  • Расширить лексический запас учащихся по теме “My pet”.

Воспитательные

  • Прививать любовь к животным.
  • Повышать интерес к изучению английского языка.
  • Урок разработан на основе УМК Новый курс английского языка для российских школ: 1-й год обучения 5 класс.: Учебник для общеобразовательных учреждений / О.В.Афанасьева, И.В.Михеева. –М: Дрофа 2009 (урок 32).

    Ход урока

    1. Приветствие. Good morning boys and girls! Sit down, please! Glad to see you!

    2. Объявление темы урока

    Today we shall speak with you about pets and other animals. We shall learn the names of pets, repeat our verbs to be, to have and speak about your own pets.

    You know our guests don’t know your names

    Tell us please your names

    T: What are your names? – What is your name?

    3. Фонетическая зарядка

    We ll start our lesson with our phonetic exercise

    Repeat after me all together.

    [ o] dog, frog, doggy, not

    [i] pig, kiss, pink, little, kitten, sit, big

    [ э] black, cat, fat, have

    Play, grey, name, my name, his name

    4. Let’s remember our poems about pets

    I begin - you continue

    * Doggy, kitten come to me
    Doggy, kitten play with me

    Hickety, pickety
    My black cat
    Likes to sit
    In my blue hat

    I love my cat
    It’s warm and fat
    My cat is grey
    It likes to play

    I have some riddles for you about animals
    Be attentive and finish my poems

    *Doggy doggy, come to me
    Let s us play under the ……………(tree)

    * My dog has four legs
    I have only ………………………..(two)

    My dog likes to run
    I like to run ……………………… (too)

    *I have a little dog
    And his name is Jack
    His head is white
    And his nose is ………..(black)

    5. Поверка домашнего задания

    Now it s time to check up our homework.

    At home you must work with the text “ My horse”

    Let’s remember out text and begin with question.

    I propose to you to be a journalist for a moment. Who wants to be a journalist?

    You are welcome, Nick (for ex) Take a microphone. Ask your friends, please.

    Дети отвечают на вопросы по тексту “My horse”(стр.148, упр.3)

    Thank you for your questions and answers.

    I give you 3 minutes repeat please this text.

    Who is ready? Who begins?

    Дети рассказывают текст наизусть (3 человека)

    6. I have suprise for you

    Shut your eyes. /Учитель приносит корзину с животными (игрушки).

    Some animals come to see you. Look please.

    They are good and nice.

    Let’s name them. Tell me please.

    What is it? It is a …

    Дети по очереди называют животных

    I propose to you, to choose one of these animals. What animal do you like best of all?

    7. Ученики – Give a tiger, please.

    Take your tiger.

    Дети разобрали животных.

    8. A little Grammar for you.

    Let’s remember our verb to have

    Учитель называет местоимения. Дети – форму глагола.

    9. Поговорим о животных

    Each of us a host хозяин

    For our animal. Tell me please

    T: What do you have?

    Р: I have a cat.

    Работа на внимание (учитель спрашивает у учеников какое животное есть у его соседа).

    T: What has he? What has she?

    10. Поговорим более подробно о животных (игрушки или картинки с изображением животных)

    Ребята отвечают на вопросы учителя.

    Т: I see you have a lot of animals

    They are very different.

    But What are they? – Какие они у вас?

    It’s very interesting to know.

    I propose to you to complete some dialogues about our animals.

    Let’s work in pairs – работаем в парах.

    3 or 4 questions for each pair.

    For example: What is it?

    What is its name?

    Is it big or small?

    I give you 2 minutes. Try to make the dialogues.

    T: And now let’s retell the story about your own pet.

    Imagine the situation - You have this pet. Дети представляют свои диалоги

    11. T: OK .Thank you for your dialogues.

    They are interesting

    Now we know with you a lot of animals.

    I’ve prepared for you some texts about animals.

    You must read them and answer my question.

    What is it about?

    But before reading. Let’s work with our

    pronunciation –

    Дети догадываются сами о чем идет речь. What does it mean?

    Be attentive. You have Vocabulary.

    Let’s repeat after me all together(проговариваем новые слова).

    Now. Let’s read. Who begins?

    Читаем тексты и отвечаем на вопрос - What is it?

    12. Выполняем маленькую зарядку (носиком с закрытыми глазами прописываем заданное слово)

    Т: You have already worked a lot.

    And now let’s relax a little.

    Stand up! Shut your eyes!

    With your nose let’s write “ My pet”.

    Open your eyes Shake your hands

    13. Let’s divide into two groups.

    And P1, P2, P3, P4, Sit down please.

    The first group P5, P6, P7, P8.

    take your places on the computer.

    Put on your ear haps (аудирование).

    Listen to the text (стр.141, упр. 1).

    And for the second groupe I’ve prepared a little grammar exescises

    Don’s forget write your names.

    And now Time is up. Let s change over.

    После выполнения работы ученики меняются местами.

    14. Монологическое высказывание по теме Мой домашний питомец

    Т: Uncle Tom has a lot of pets.

    And what about you.

    It’s very interesting for me to know

    Have you a pet at home?

    Учитель задает наводящие вопросы

    What is it name?

    Is it a big ______________?

    Is it a good ______________?

    Is it a bad ________________?

    Is it funny or angry?

    Is it slim or fat?

    Is its nose black?

    Is its tail long?

    What does it lake to eat?

    Do does like your pet?

    Дети отвечают на вопросы про питомца.

    Thank you for your answers

    15. Заключительный этап урока

    Т: The lesson is over.

    I’d like to tell you and I think you are agree with me that our pets must be our friends.

    We must love them, look after them, feed them.

    Thank you for your work

    You are my good pupils.

    Open your diary: Let’s write our homework.

    Вам нужно составить загадку про домашнего питомца.